ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

سرودها و ترانه های ایران زمین: 32) تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم


چرا با خواندن "تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم" مخالفت شد !؟

ایران نامه- شاهین سپنتا: آلبوم موسیقی «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» با هم‌خوانی محسن کرامتی، هنرمند برجسته آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران و بانو نوشین طافی و با آهنگ‌سازی «پیمان خازنی» در ژانر موسیقی ملی و مبتنی بر موسیقی ردیف دستگاهی و نگرشی ارکسترال، منتشر شد.

پس از انتشار «تو را‌ ای کهن بوم دوست دارم» ، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید مقیم قم به نشر آن اعتراض کرده و گفتند: «حرف و صحبت متعارف زنان با رعایت موازین اسلامی اشکالی ندارد، ولی آوازه‌خوانی با هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند معمول شود و جلوی آن را می‌گیریم. خواندن زن و موسیقی زن در برابر مردان بر اساس قرآن کریم حرام است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ندارد چنین کاری کند و مردم ساکت نمی‌مانند.»

 

ادامه مطلب ...

ماجرای احمدی نژاد و سد سیوند


بختگان تاوان لج بازی احمدی نژاد را پس داد!


 

ایران نامه- شاهین سپنتا: «دختران شیرازی با تن پوش محلی و در حرکتی نمادین، با ریختن آب کوزه به شوره زار باقی مانده از دریاچه بختگان، نسبت به خشک شدن آن اعتراض کردند و آرزو کردند تا دوباره آب به این دریاچه بازگردد‌.»

فراموش نمی کنیم که در سال 1386 درست در آستانه « روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی»، احمدی نژاد از  آبگیری سد سیوند در استان فارس خبر داد!

 

ادامه مطلب ...

کتاب شناخت



کتاب سردار مریم بختیاری منتشر شد


ایران نامه- شاهین سپنتا: کتاب "مقدمه ای بر شناخت زندگی و اندیشه سردار مریم بختیاری" به کوشش محسن حیدری منتشر شد. چاپ نخست این کتاب که توسط انتشارات تمتی در تهران و در 208 صفحه منتشر شده است با مقدمه ای به قلم دکتر سهیلا شهشهانی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز می شود.

در این کتاب مجموعه مقالاتی از 26 نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر درباره جلوهای مختلف زندگی و اندیشه های سردار مریم بختیاری در دسترس علاقه مندان است.

 

ادامه مطلب ...