ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

درویش با برگ سبزش برگزیده شد !


جایزه‌ نخست اجلاس جهانی رسانه‌ها به "مهار بیابان‌زایی" رسید

ایران‌نامه- شاهین سپنتا: به رای هیات داوران نهمین دور مسابقه بهترین فعالان دنیای مجازی در برلین، محمد درویش با وبلاگ مهار بیابان‌زایی در رقابتی نفس‌گیر در ساعات آخر از رقبای خود در کشورهای اسپانیا، روسیه، فرانسه، پرتغال، انگلیس، بنگلادش، چین، اوکرائین، عربستان سعودی، ترکیه، اندونزی، آلمان و هند پیشی‌گرفت و با ۴۶ درصد آرای داده شده، در موضوع “جایزه اجلاس جهانی رسانه‌ها” در رتبه نخست قرار گرفت و رقبای اسپانیایی و روسی به‌ترتیب با ۴۰ و ۶ درصد؛ مقام‌های دوم و سوم این رقابت جهانی را به دست آوردند.

از روز چهارشنبه ششم فوریه (۱۸ اسفندماه 91) نهمین دور جایزه بهترین فعالان دنیای مجازی “The Bobs” آغاز شد. امسال بیش از ۴۲۰۰ وبلاگ، وبسایت و پروژه آنلاین نامزد شدند که نسبت به سال گذشته بیش از یک هزار مورد بر تعداد نامزدها افزوده شد.

با پایان‌یافتن رأی‌گیری رقابت‌ بین‌المللی جایزه‌ی اجلاس جهانی رسانه‌ها، هیات بین‌المللی داوران سه هفته فرصت یافت تا از میان کاندیداها برای شش موضوع عمومی و برای هر زبان در دو موضوع “بهترین وبلاگ” و “بهترین شخص برای دنبال کردن” نامزدهای مرحله نهایی را انتخاب و معرفی کند.

از این میان، در مجموع ۳۶۴ وبلاگ، وبسایت و یا پروژه به مرحله نهایی راه یافتند تا از دو طریق رای‌گیری آنلاین در همه موضوع‌ها و انتخاب هیات داوران در شش موضوع، بهترین فعالان دنیای مجازی برای سال ۲۰۱۳ برگزیده شوند.

هیات داوران به ریاست "اوته شفر"، سردبیر "دویچه وله" در روزهای سوم و چهارم ماه مه (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه) در برلین و در مرکز تلویزیون دویچه وله گردهم آمدند تا بهترین‌های شش موضوع عمومی را برگزیند.

گفتنی‌است وبلاگ "مهار بیابان‌زایی" در سال 1388 توانسته بود به مسابقه بین المللی "وبلاگ برتر" دویچه وله راه یابد و از بین 187 وبلاگ محیط‌‌زیستی از تمام جهان، مقام سوم را به دست آورد. در سال های پیش، این وبلاگ در ایران نیز در چند مسابقه وبلاگ‌نویسی مقام نخست را در بخش وبلاگ‌های زیست‌محیطی کسب کرده بود.

 مهار بیابان‌زایی، در سال 1389 در ایران فیلتر شد که پس از اعتراض گسترده دوستداران محیط زیست، نهادهای زیست محیطی و سازمان‌های مردم نهاد، سرانجام رفع فیلتر شد.

تارنگار "مهار بیابان زایی" در فروردین ماه ۱۳۸۴ توسط مهندس محمد درویش عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع تأسیس شد و در مدت کوتاهی به مرجعی مهم برای فعالان محیط زیست ایران در دنیای مجازی تبدیل شد.

ایران‌نامه، انتخاب مهندس محمد درویش و و برگ سبز او "مهار بیابان زایی" و دریافت جایزه‌ نخست اجلاس جهانی رسانه‌ها را به او و همه دوستداران محیط زیست شادباش می‌گوید و برای او و طبیعت ایران‌زمین روزهای سبزتری را آرزومند است.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید نصیری 18 اردیبهشت 1392 ساعت 11:36 ب.ظ

همین چند سال پیش بود که برخی ها دانسته یا ندانسته برای بیابان زایی تلاش می کردند ولی حالا خوشحال هستم که امثال اقای درویش برای مهار آن تلاش می کنند.
تبریک میگم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد