ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

بیانیه انجمن حمایت از حیوانات

 

بیانیه انجمن حمایت از حیوانات ایران

به مناسبت روز ملی حمایت از حیوانات

هنوز چند روز از مرگ ببر نر سیبریایی باغ وحش تهران نگذشته بود که همزمان با روز ملی حمایت از حیوانات ، مدیران بی‌کفایت باغ وحش تهران از بیم همه‌گیری بیماری مشمشه تصمیم به کشتن شیرهای این باغ وحش گرفتند و 14 شیر این باغ وحش را تیرباران کردند. به همین مناسبت انجمن حمایت از حیوانات ایران با اشاره به وضعیت تاسف بار محیط زیست و پایمال شدن روزانه حقوق حیوانات در کشور، بیانیه ای به شرح زیر صادر نمود: « روز ملی حمایت از حیوانات، روزی است که به بهانه جشن بهمنگان باید از حیوانات گفت، از پرندگان شاد، از ماهی‌های سرزنده رودها و از حیوانات آزاد و مقتدر جنگل‌ها. روزی است که باید لباس سپید پوشید و با گل‌های سپید به استقبال مهربانی رفت تا شادی و سرزندگی مخلوقات خدا را به انسان هدیه نمود. اما چه سود که در این روزهای سخت و سیاه محیط زیست، نه پرنده شادی در این آسمان تیره و دود آلود می‌بینیم، نه ماهی زنده‌ای در آب‌های آلوده و نه جاندار مقتدری در جنگل‌های ویران. چگونه می‌توان روز حمایت از حیوانات را جشن گرفت وقتی جنگل‌های بلوط مریوان و جنگل‌های سرسبز گلستان را می‌سوزانند و میراث طبیعی کشور همچون باغ اکولوژی نوشهر که ذخیره‌ تنوع زیستی کشور بود به سادگی تخریب می‌شود و پارک ملی کویر به بهانه استخراج نفت به چینی‌ها واگذار می‌گردد.

 

چگونه می‌توان چنین روزهایی را گرامی داشت وقتی نسل حیواناتی چون یوزپلنگ و سیاه گوش در کشاکش قدرت و ثروت رو به انقراض می‌روند، حیوانات بی‌گناه را به بهانه ولگرد بودن نابود می‌کنند و تنها سرپناه مخلوقات خدا را به بهانه راهسازی نابود می‌کنند. چگونه برای چنین روزی به خود ببالیم وقتی دریاچه پریشان خشک می‌شود، تالاب انزلی نابود می‌گردد و حیوانات و گیاهانش به حکم نانوشته معدوم می‌گردند. شکارچیان خارجی و داخلی مجوز فعل حرام می‌گیرند و داشته‌های نادر ما را به تاراج می‌برند و به انفال و بیت‌المال ما با مجوز و بی‌مجوز تجاوز می‌کنند.  

چگونه از دل نگرانی حامیان حیوانات نگوییم وقتی مخربین محیط زیست از پارک ملی میانکاله در شمال تا جزایر مرجانی در جنوب با مجوزهای رسمی در دست، کاری می‌کنند که مغول به این کشور نکرد. چگونه نگوییم که حتی به ما اجازه نمی‌دهند که احکام دینی و اصول قانون اساسی را برایشان یادآوری کنیم. چگونه بگوییم که ابزار به دست زنگی مست داده‌اند و ما را جز نظاره و بغض در گلو کشتن چاره‌ای نیست. دل دردناک تمامی حامیان حیوانات و محیط زیست از این همه ظلم به درد آمده، اما هیچگاه امیدشان تاریک نخواهد شد و روزی خواهد رسید که دست متجاوزان کوتاه شود و حیات و روشنی به محیط زیست کشورمان بازگردد

به امید آن روز

انجمن حمایت از حیوانات ایران» 

       

      

    

نظرات 3 + ارسال نظر
so 1 بهمن 1389 ساعت 10:04 ب.ظ http://sarzaminman.blogfa.com/

حیف از این مسئولینی که دم از حمایت حیوانات می زند
دلم برای این جانورانی می سوزد که باید سرنوشتشان به دست این انسان مقرور و تمع کار باشد
و هیچ چیز جز رفاهیت خودش فکر نمیکند
من این خبر را در وبلاگم آوردم
البته با اجازه شما

درود
سپاس
درضمن با اجازه شما ویرایش می کنم:

مغرور، طمع‌کار، رفاه.

so 4 بهمن 1389 ساعت 06:55 ق.ظ http://sarzaminman.blogfa.com/

سلام
با سپاس از یادآوری شما

خشایار بلوری 5 بهمن 1389 ساعت 11:58 ب.ظ

درود بر شما آقای سپنتا


با سپاس از مهرتان،بیانیه را خواندم...
نمیدانم فصلنامه های شکار و طبیعت و ... را میخوانید یا نه.ولی در بار بیننده ی اینگونه رخداد ها هستیم...

ببر مازندران که از بین رفت،یوز هم که...


به امید روزی که بر پایه خرد و فرهنگ نیاکان رفتاری نکو با جانوران داشته باشیم

ایدون باد

شاد و پیروز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد