ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

واکنش شهرداری به گزارش ایران نامه

 

واکنش شهرداری اصفهان به گزارش ایران‌نامه

 درباره محوطه تاریخی تخت فولاد

پس از انتشار گزارش پیشین «ایران‌نامه» درباره ساخت و ساز در محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان و در نزدیکی تکیه میرفندرسکی که در هفته‌نامه «صدا» نیز بازتاب یافت، شهرداری منطقه 6 اصفهان به این گزارش واکنش مثبت نشان داد و خواستار پیگیری موضوع و رسیدگی به تخلف انجام گرفته در محوطه تاریخی تخت فولاد شد. در این مورد، روابط عمومی شهرداری منطقه 6 اصفهان با ارسال توضیحی اعلام نمود:  فضل الله محلوجی، شهردار منطقه 6 اصفهان در پاسخ به گزارشی در مورد ساخت و ساز در محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان اعلام نمود که با توجه به تخلف انجام شده، پرونده سریعا گزارش و به کمیسیون ماده 100 ارسال گردیده تا پس از بررسی و صدور رای، اقدام لازم در این خصوص به عمل آید.  در گزارش ایران‌نامه درباره ساخت و ساز در محوطه تاریخی تخت فولاد آمده بود: ساخت و ساز غیر اصولی در چند قدمی تکیه میرفندرسکی که آرامگاه شماری از شخصیت‌های تاریخی و فرهنگی ایران است، محوطه تاریخی تخت فولاد اصفهان را تهدید می‌کند و متاسفانه اکنون با مجوز و تأیید شهرداری منطقه، درست چسبیده به تکیه میرفندرسکی بنایی سه طبقه در حال ساخت است که به نظر می‌رسد برای ساخت مجموعه‌ای این چنین، باید جا و مکانی مناسب‌تر در نظر گرفته می‌شد تا به ‌این گونه ارزش‌های تاریخی-معنوی این مکان خدشه‌دار نشود و زمینه برای تخریب‌ها و دخالت‌های جبران‌ناپذیر بعدی در محوطه تاریخی تخت فولاد فراهم نشود. 

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم 29 شهریور 1389 ساعت 01:00 ب.ظ http://ava110.blogfa.com

واقعن جای خشنودی و تبریک است ..امید پایدار باشید

سلمان 30 شهریور 1389 ساعت 09:48 ق.ظ

واقعا خیلی خوشحالم میبینم هنوز هم کسانی هستند که ایران رو آز صمیم قلب دوست دارند . . . . خیلی خیلی بخاطر این وبلاگتون ممنونم . . امیدوارم همیشه پابرجا باشه . .

ندا 3 مهر 1389 ساعت 11:32 ق.ظ

با سلام. با تشکر از پیگیری های بی دریغ شما. امیدوارم از طرف مسئولین شهرداری در حد حرف باقی نمونه و به قولی که نداده اند!!! پای بند باشند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد