ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

نشست خبری در سازمان متروی اصفهان:

 

مدیرعامل متروی اصفهان

سخن گفتن از تخریب سردر کاخ هزارجریب را کاری « سیاسی » خواند

پس از انتشار خبرهایی درباره انحراف مسیر حفاری مترو اصفهان در کنار سی و سه پل، مدیر عامل سازمان قطار شهری در یک نشست خبری ضمن تکذیب اخبار منتشر شده ، به توجیه عملکرد خود در مقام مدیریت این سازمان پرداخت. انتشار گزارشی در مورد انحرافات پیش آمده، موجب شد که عبدالجواد زعفرانی مدیر عامل متروی اصفهان که تاکنون از گفت وگو با خبرنگاران سر باز می زد برای سرپوش نهادن به این گزارش ها که از درون سازمان تحت مدیریت او به پیرون نشت کرده، روز گذشته به صورت کاملا شتاب زده یک نشست خبری برگزار کند و به تکذیب آسیب های وارده به سی و سه پل بپردازد. در گزارش مورد اشاره آمده بود که به هنگام حفر تونل شرقی خط  « شمال- جنوب » مترو، دستگاه حفاری در حال گذر از زیر زاینده رود از مسیر خود منحرف شده و درکنار سی و سه پل طولی در حدود 40 متر را به اشتباه حفاری کرده که در نتیجه با مصالح غیرعادی روبرو شده و احتمال دارد این مصالح قسمتی از « سنگ پی » سی و سه پل باشد و در این صورت امکان نشست پل در زمان جاری شدن دوباره آب در زاینده رود وجود دارد.

        

اما زعفرانی، ضمن اشاره به مراحل پایانی عملیات احداث خط یک متروی اصفهان، با تاکید بر گذر مترو از پیاده روی غربی چهارباغ اصفهان، گفت: تنها حفاری هزار و 500 متر آن یعنی از ابتدای خیابان چهارباغ بالا تا ایستگاه شریعتی باقی مانده است. وی همچنین به انحراف به وجود آمده اعتراف نمود و تاکید کرد که دستگاه TBM از زیر رودخانه گذر کرده و حفاری در عمق 14 متری بستر زاینده رود و با حداقل فاصله 40 متری از سی و سه پل انجام شده است اما به خاطر انحراف به وجود آمده، کار حفاری متوقف شده است که هنوز درمورد ادامه مسیر حفاری تصمیم گیری نشده است.

در بخش دیگری از این نشست خبری، مدیر عامل متروی اصفهان در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره تخریب سردر کاخ هزارجریب به هنگام حفاری در خیابان چهارباغ بالا، ضمن طفره رفتن از پاسخ گویی، در حالی که به شدت نگران به نظر می رسید، این پرسش را « سیاسی » خواند و به تندی گفت: چرا بحث را سیاسی می کنید؟ اگر بخواهید بحث را سیاسی کنید می گویم دیگر این خبرنگار را به جلسات خبری من راه ندهید.

زعفرانی، اگرچه در ابتدای این نشست خبری می کوشید که با اعتماد به نفس عملکرد خود را توجیه کند اما هنگامی که با پرسش های پی در پی خبرنگاران روبه رو شد و پاسخ هایش خبرنگاران را قانع نمی کرد، کنترل خود را از دست داد و با برآشفتگی از عکاسان خبری خواست که از او عکس نگیرند چون تمرکز خود را از دست می دهد و دچار حواس پرتی می شود.

گفتنی است که زعفرانی با هدف استفاده نکردن رسانه ها از تصاویرش و یا واهمه از شناخته شدنش توسط  مردم در کوچه و خیابان، از انتشار عکس خود در « سایت اینترنتی سازمان قطار شهری اصفهان » نیز ممانعت به عمل آورده است و به همراه تعدادی از معاونانش در بخش اطلاعات پرسنلی خود به جای عکس پرسنلی از تصویر عبارت « بسم الله الرحمن رحیم » یا عبارت « No Picture  »  استفاده کرده اند. 

                                           

نظرات 2 + ارسال نظر
مهرداد سپهر 12 شهریور 1388 ساعت 11:54 ق.ظ

یکی دو سال پیش وقتی خانوم فاطمه رییس سازمان محیط زیست در مورد فجایع زیست محیطی با پرسش های خبرنگاری (حتی)از یکی از روزنامه های وابسته دولتی مواجه شد گفت: بدبین نباشید خودتان اذیت می شو ید. این جمله وقیحانه تیتر یک صفحه از ان روزنامه ای بود که شامل پرسش هایی عمدتا بی جواب بود .در هر جا وقتی مردی یا زنی که باید در مشاغل دیگری مشغول شوند و نمی شوند نتیجه ای جز از این دست انتظار نمی رود.

خدادادیان 12 شهریور 1388 ساعت 12:52 ب.ظ

درود
مطلب خواندنی بود.
با شرحی بر مهاجرت شفیعی کدکنی منتظر حصورتان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد