ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

ایران نامه

ایران نامه، پایگاه آگاهی رسانی میراث فرهنگی و طبیعی ایران و جستار های ایران پژوهی

سخنان شیران درباره مترو

متروی اصفهان یک پروژه ناکارآمد است

بیست و هفت هشت سال از شروع پروژه مترو اصفهان گذشته است و ما هنوز موفق به احداث یک خط مترو هم نشده ایم و این نشان می دهد که برخلاف ادعا ، در این زمینه ما چقدر عقب افتاده ایم. غلامرضا شیران، در نشست بیدارباش با موضوع "اصفهان و مترو " که به همت " کانون فرهنگ پژوهان ایرانا " برگزار شد ، در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان با بیان این مطلب به ناکارآمدی متروی اصفهان پس از احداث اشاره نمود و افزود: یک پروژه فنی یک عمر مفیدی دارد. آن زمان که ما متروی اصفهان را طراحی کردیم اصفهان در شرق و غرب این قدر توسعه پیدا نکرده بود. حتا اگر روزی خط یک مترو هم به بهره برداری برسد من نگرانم که آن کارایی لازم را نداشته باشد.چون حوزه نفوذی یک خط مترو تا عمق 500- 400 متر نمی تواند بیشتر باشد و بعد از آن ما باید تدابیر دیگری بیاندیشیم که مسافر را از عمق بیشتر به خطوط مترو برسانیم و برای این کار حمل و نقل تکمیلی نیاز داریم.

           

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه به تاثیرات مخرب متروی اصفهان اشاره کرد و گفت: فکر نکنید فاجعه مترو فقط برای مدرسه چهارباغ ماست. من خودم نماینده شما هستم در شورای شهر، ما ذله شدیم از بس در کمسیون های مختلف جنگیدیم و دعوا کردیم که بعضی کارها نباید این طوری باشد. بعد مردم می آیند به ما گله می کنند. به همین مردم می گویم که شما باید از ما بخواهید. اگر مردم از ما بخواهند ، من نماینده شورای شهر جرات خطاکردن نمی کنم. من بعد از دو سال که در شورای شهر هستم، مانده ام که ما چگونه باید به مردم جواب بدهیم.

شیران، با انتقاد از روند ساخت مترو و همچنین تقاطع های غیر همسطح در اصفهان گفت: حرف من امروز در شورای شهر این است که این قدر نباید شهر اصفهان را سوراخ سوراخ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه تصمیم گیری همکارانش در شورای شهر اصفهان درباره مترو، درباره انتخاب نمایندگان بی مسئولیت برای شورای شهر و مجلس و عواقبی که انتخاب نادرست برای شهر دارد به مردم هشدار داد و گفت: من رئیس کمسیون عمران شورای شهر هستم اما خود شورای شهر نمی گذارد که صدای ما به کسی برسد. باید همت بکنید و نمایندگان آینده را درست انتخاب کنید. من به شما تاکید می کنم که بشناسید نمایندگانتان را و بعد رای بدهید ، چون خیلی مهم است و در سرنوشت شهرها اثر می گذارد. امروز ما چه در مجلس و چه در شورای شهر به نمایندگانی نیاز داریم که فکر بکنند.

شیران در  ادامه ، سخنان اخیرش با هفته نامه اسپادانا را یادآوری نمود که گفته بود: الان متروی اصفهان یک پروژه سیاسی است. دوستان ما در اجرای طرح های شهر اصفهان دوست دارند بیشتر کارهای روبنایی انجام دهند تا در دید مردم باشند و با آن ها رای جمع کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد